پیوندهای اجتماعی

peikekhavarorg

مقالات پیک خاور

پدبیر اول کمیته مرکزی حزب و رئیس جمهور کوبا ، میگل دیاز-کانل برمودز در تلویزیون عمومی کوبا حاضر شد و از آنجا خطاب به مردم سخنرانی کرد.
رئیس دولت در طی اظهارات خود ،درباره مشارکت دولت ایالات متحده در اقدامات بی ثبات كننده سیاسی تاریخی که علیه کوبا در حال وقوع است ، و به ویژه در طی اين بيماري همه گير ، تشدید شده است، سخن گفت.

Nota de Prensa, No vamos a entregar

La soberanía de nuestra Patria

سفارت جمهوری کوبا

تهران

بیانیه مطبوعاتی

حاکمیت میهن خود را، تحویل نخواهيم داد

پدبیر اول کمیته مرکزی حزب و رئیس جمهور کوبا ، میگل دیاز-کانل برمودز در تلویزیون عمومی کوبا حاضر شد و از آنجا خطاب به مردم سخنرانی کرد.
رئیس دولت در طی اظهارات خود ،درباره مشارکت دولت ایالات متحده در اقدامات بی ثبات كننده سیاسی تاریخی که علیه کوبا در حال وقوع است ، و به ویژه در طی اين بيماري همه گير ، تشدید شده است، سخن گفت.
وی با مثالهای مشخصی که بین سالهای 2020 و 2021 اتفاق افتاده است ، به ویژه سالهای دشواری که در آن محاصره اقتصادی ، تجاری و مالی علیه این جزیره با ظلم و ستم ، با هدف خفه کردن اقتصاد جزیره ، بيشتر نيز شده است.
وی اضافه كرد كه ایالات متحده با یك سری اقدامات محدود كننده مالی علیه بخش انرژی با هدف خفه كردن اقتصاد ما شروع به تشدید محاصره کرده است و این باعث شیوع حرکت خواسته گسترده اجتماعی می شود ، كه بذر مداخله بشردوستانه که به مداخله نظامی و دخالت ختم مي شود و بر حقوق ، حاکمیت و استقلال همه مردم تأثیر می گذارد را مي افشاند.
سپس ، وی افزود ، 243 اقدام اعمال شده توسط دولت دونالد ترامپ انجام گرفت ، و سپس تصمیم گرفتن که کوبا در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهند ، یک لیست جعلی ، نامشروع و یک جانبه که دولت ایالات متحده تصویب کرده است ، فکر می کنند امپراطورهای جهان هستند.
این محدودیت ها باعث شد که بلافاصله منابع مختلف درآمد ارزی مانند گردشگری ، سفر کوبایی-آمریکایی ها به کشورمان و حواله های مالی قطع شود . وی افزود ، طرحی برای بی اعتبار کردن تیپ های پزشکی کوبا و همکاری های همبستگی ارائه شده توسط کوبا ایجاد شد که بخش مهمی از ارز حاصل از این همکاری قبلا دریافت می شد.
وی اشاره كرد كه همه اینها باعث شده است كه وضعیت كمبودها در كشوربه وجود بیایید ، به ویژه مواد غذایی ، داروها ، مواد اولیه و تجهیزاتی که بتواند روندهای اقتصادی و تولیدی ما را توسعه دهد و به صادرات نيز كمك كنند.
وی گفت: در حال قطع دو عنصر هستند: توانایی صادرات و توانایی سرمایه گذاری منابع.
وی همچنین محدودیت های مربوط به سوخت و قطعات یدکی را که باعث نارضایتی شده است ، همراه با مشکلات انباشته ای که بيان كرد ما قادر به حل آنها نبودیم و ناشی از دوره خاص است ، را بر شمرد ، که همراه با یک کمپین رسانه ای شدید كه تلاش بر بي اعتباري دارد و به عنوان بخشی از جنگ غیر متعارفی که سعی در شکستن وحدت بین حزب-دولت-مردم را دارد ، شده است.
تلاش می کنند دولت را در تأمین رفاه مردم کوبا ناتوان نشان دهند و آنها قصد دارند ادعا کنند که با دولت ایالات متحده می توانند آرزوی پیشرفت کشوری مانند کشور ما را برآورده كنند.
وی بيان داشت كه این دستورالعملي ریاکارانه و سخنرانی دولبه است که ما در طول تاریخ ایالات متحده نسبت به کوبا به خوبی با آن آشنا شده ايم.
وی افزود ،با اين وجود كوبا بیش از یك سال است   كه موفق به كنترل همه گیری شده و پنج نامزد واكسن تولید كرده است.
رئیس جمهور به دو مشکل خاص اشاره کرد که کشور را درگیر کرده است ، یکی انرژی ، که تأثیر مستقیم بر خدمات برق در خانه ها دارد و دیگری داروها است ، در سناریویی که بیماران افزايش پيدا كردن ، مصرف دارو نيز بيشتر شده است . وی همچنین اضافه کرد که با توجه به شرایط فعلی COVID-19 باید به سمت تجربه بستري در خانه برویم.
وی بيان داشت كه به روشی بسیار ظریف ، كسانی كه هرگز مخالف این محاصره نبوده اند ، هم اكنون كمپين هايي را تشویق مي كنند كه به دنبال مشروعیت بخشیدن به این ایده است كه دولت كوبا قادر به كنترل همه گیر نیست.
اساس محاصره چیست؟ وی گفت ، در حالی اين مطلب را بيان مي كند كه خواستار برداشتن فوری محاصره است ، این اصلی ترین مشكلی است كه سلامتی و توسعه مردم ما را تهدید می كند.
او می گوید ، در سان آنتونیو د لوس بانيوس ، گروهی از مردم برای اعتراض در یکی از اصلی ترین پارک ها جمع شده اند ، حتی افراد انقلابی که ممکن است با اطلاعات غلط در شبکه های اجتماعی گیج شوند ، به آن ها پیوستند.
دیاز کانل گفت: ما از همه انقلابیون می خواهیم برای دفاع از انقلاب در همه مکانها به خیابانها بیایند"
وی افزود: خیابان ها به انقلابیون تعلق دارد و دولت از اراده سیاسی برای گفتگو ،اما همچنین براي مشارکت برخوردار است.
وی گفت: ما نمی خواهیم حاکمیت یا استقلال این ملت را تحویل دهیم. اگر می خواهند انقلاب را سرنگون کنند ، آنها باید از جنازه ما عبور کنند.
تهران ، 12 ژوئیه 2021